Influencer marketing pomocí umělé inteligence

27. Mar, 2024

Vítězství technologie: Jak AI influenceři mění dynamiku influencer marketingu a komunikace značek. 

 
Rozmach umělé inteligence a jejího vlivu na mnohá odvětví, který jsme začali zřetelně pociťovat zejména v průběhu minulého roku dál pokračuje. Logicky s tím přichází i inovace, které sice existovaly už dříve, ale nyní se objevují ve zcela vylepšených formátech.  

Dnes budeme mluvit o AI influencerech. Postavách s hyperrealistickými příspěvky, kteří jsou schopni tvořit kampaně, budovat komunity, vyvíjet vlastní značky a navazovat spolupráce – a to vše s efektivitou srovnatelnou s lidskými influencery.  

Lákavost vlastního AI influencera je neoddiskutovatelná: na rozdíl od člověka je mnohem spolehlivější a zároveň si díky pokročilým algoritmům udržuje konzistentní charakter a autenticitu. 

 

AITANA 

Možná jste zaznamenali AI avatara Aitanu z Barcelony, která dostává soukromé zprávy, pozvánky na rande od celebrit. Zřejmě netuší, že není skutečná. 
 

Social media images of Aitana

 

Virtuální modelka si podle jejích tvůrců může vydělat až 10 000 € měsíčně, přičemž průměrný výdělek se obvykle pohybuje kolem 3 000 €. Za reklamu vydělává něco přes 1 000 eur a nedávno se stala tváří společnosti Big, která se zabývá sportovními doplňky. 

Za pouhých pár měsíců si na Instagramu dokázala získat více než 121 000 sledujících a její fotky získávají tisíce zhlédnutí a reakcí. Dokonce dostává soukromé zprávy od celebrit, které si neuvědomují, že není skutečnou osobou. 
 

Designers working on Aitana's images at the agency.

 

Zavedení používání AI influencerů? 

Španělská agentura, která vytvořila Aitanu byla po jejím úspěchu zavalena požadavky značek, které také chtějí mít svůj personalizovaný charakter. Ve zkratce je super mít maskota, ale ještě lepší je mít silnou osobnost na sociálních sítích, která reprezentuje vaše hodnoty, utváří část vašeho brandu a je zde možnost určité kontinuity a rozvoje. 

Nemluvě o úspoře nákladů, protože práce s reálnými influencery nejsou vůbec levné, některé ceny začínají být anomální a dlouhodobě se vyplatí mít inhouse influencera a to právě AI avatara. A nemusí být jeden, může jich být postupem času více, můžou spolupracovat navzájem a utvářet kontent, který bude zajímavý pro sledujíc a přínosný pro vaši značku  

Je dost pravděpodobné, že nástup AI influencerů může rapidně snížit i ceny aktuálních influencerů, protože jinak nebudou schopní konkurovat. 


Čeho se můžeme obávat? 

Mnoho lidí vyjadřuje obavy z nerealistické dokonalosti modelů a jejich vlivu na mladou generaci, která by mohla být posedlá snahou dosáhnout podobné dokonalosti. Tento fenomén již nyní hojně vidíme na sociálních sítích. Odpovědnost je však na nás všech, jak budeme edukovat naše děti, jaký obsah budeme vytvářet, jaké hodnoty budeme sdílet a jaký charakter vdechneme AI avatarům, pokud se rozhodneme je využívat. 

Existuje také kritika za sexualizaci modelu vytvořených avatarů, což však možná není o mnoho odlišné od většiny obsahu na sociálních sítích. AI avataři se v budoucnu pravděpodobně rozdělí do různých skupin, z nichž některé budou mít takový charakter - a možná není nutné tento aspekt nějak zvlášť řešit. 
 

A co my na to ve WeBetter? 

Aktuálně zkoumáme a objevujeme možnosti, jak efektivně vytvořit a spravovat podobného avatara, abychom dosáhli dokonalého vyladění. Primárně se soustředíme na konzistenci modelu, aby byl přesvědčivý a splňoval parametry, které budou plnit cíle, které si nastavíme. 

Určitou výzvou je především video content, jelikož video je klíčovým prvkem úspěšných profilů. Je zásadní efektivně integrovat našeho influencera do videí, neboť stále existují určité hranice a omezení. 

Chcete experimentovat s AI Avatary, zkusit je zakomponovat do vaší komunikace a být tak mílovými kroky napřed před vaší konkurencí? 

Domluvme si meet! :) 
 

Kliknutím na „Odebírat“ souhlasíte s našimi zásadami o Ochraně osobních údajů a zasíláním pravidelných newsletterů. Odhlásit se můžete kdykoliv.