Klient: EcoFlow

Vytvářeli jsme autentický obsah

Sociální sítě
Kampaně

Úvod

Miláček davů

Firma EcoFlow boří Kickstarter už od roku 2017. Například loňská kampaň zaměřená na produkt DELTA PRO, vybrala za prvních deset minut milion dolarů a po dvou měsících skončila na částce 12 179 651 USD. Stala se tak bezkonkurenčně nejúspěšnějším crowdfoundingem roku 2021 a zároveň šestou nejúspěšnější kampaní všech dob.

Není divu. V posledních letech se stává život off-grid lákavějším pro stále více lidí. Zároveň ale roste naše závislost na elektrických zařízeních. Bateriové stanice EcoFlow jsou v takové situaci ideálním řešením!

Problém

Proč ho Češi nechtějí?

I přes celosvětový hype bylo přijetí EcoFlow v České republice z počátku chladné. Český trh je specifický a počáteční nelibost byla způsobená hlavně zacílením, které kopírovalo trhy zahraniční. V ostatních státech jsou kutilové lidé, kteří si pořídí kvalitní nástroje a s nimi kutí. Češi jdou dále a ideálně si “vykutí” i samy nástroje. Většina komentářů proto pocházela od slaboproudařů, kteří “si z autobaterie, pěti hřebíků a kabelu, který zbyl, udělají to samé.” Trpělivým a fakty podloženým community managementem jsme sice většinu kutilů přesvědčili o nadřazenosti EcoFlow, ale pozitivní odraz našeho snažení v prodejích nebyl uspokojivý.

Jak jsme to vyřešili?

Vrána k vráně sedá

Po prvních týdnech spolupráce jsme rozhodli, že tudy cesta nevede. Položili jsme si otázku, pro koho je v našich podmínkách EcoFlow užitečné. Odpověď jsme našli blíže, než jsme čekali. Našimi zákazníky jsou fotografové, menší produkce, a hlavně kreativní lidé, kteří rádi prchají mimo město. Stejní lidé, jako jsme my.

Začali jsme proto vytvářet obsah, který bude pro nové skupiny relevantní a samy jsme začali používat EcoFlow na našich natáčeních, brát ho na chaty nebo camping. Nejen, že nám neuvěřitelně usnadnilo život 😊 Zároveň jsme vytvářeli autentický obsah a ukázali použití bateriových stanic v reálných situacích.

Další cestou, jak dodat produktu kredibilitu a rozšířit o něm povědomí, bylo zapojení influencerů. Nešli jsme slepě cestou počtu sledujících, zaměřili jsme na tvůrce, jejichž obsah reálně pomáhá sledujícím orientovat se ve světě technologií, případě dává zajímavé tipy, jak rozvíjet vlastní činnost.

Výsledky

Obrat k lepšímu

Nový přístup, obsah a nově nastavené cílení, nenechali na výsledky dlouho čekat. V diskuzích začalo přibývat pozitivních reakcí a zlepšil se i celkový pohled na značku a povědomí o ní. Co je ale nejdůležitější, pozitivně se to odrazilo na prodejích samotných.